Monday, 22 September 2008

Harga Minyak dah turun, harga barang bila lagi?

Beberapa bulan lepas, bila harga minyak dinaikkan 78sen seliter, maka dengan pantas banyaklah pihak menaikkan harga barang. Bulan lepas harga petrol turun 15sen, tapi harga barang tak turun-turun juga. Dengan harga minyak telah turun ke paras bawah $100 setong ni (daripada $130 setong), dijangkakan harga minyak bakal turun lagi. Hai PM/TPM, harapnya nanti turun la banyak sikit, jangan la 15sen seliter macam bulan lepas.

Harga barang tak turun-turun ni bukan aku sorang je yang komplen, ni ha Bernama pun 'komplen'. Masalah ni bukannya masalah biasa, malah masalah nasional. Kalau tak takkan Yahoo! Malaysia pun 'komplen' jugak.

Harga barang keperluan: Bila nak naik, tak payah siruh, tau-tau je dah naik. Bila nak turun, slow nak mampus.

Kerajaan ambil la tindakan... Tolonglah beri kami lebih kuasa membeli

1 comment:

  1. ala man..klu diaorg ikhlas nak turun mmg dah turun dah. tapi kena tgk gak..skrg nih mmg harga minyak turun tapi ringgit pun turun berbanding dollar sbb banyak dana kuar dari malaysia.

    ReplyDelete