Monday, 16 February 2009

Gunung Kinabalu? Nope... Bijaybaru

Kalau nak tawan Kinabalu, kenalah tawan bukit yang dekat dulu. Selama 5 tahun duduk Penang ni, tak pernah aku naik Bukit Jambul. So 3 minggu lepas is my third ascend.


Mendaki memang penat... (jauh lagi ke?)


Ajaibnya ada juga orang menoreh getah dan buat tokong di sini. Takde mangkuk plastik pun jadi la...



Nak sampai dah... sikit lagi... (Alhamdulillah, masih belum muntah-muntah macam hari tu lagi)


Relax sat penat... tak larat nak selebret... Spa ikan takde ke kat sini?


Yes!!! Syukur sampai... posing sat kat plak senarai penderma (in chinese) kemudahan bukit jambul


Pemandangan bandar dari Bukit Jambul. Mmm boleh nampak Jambatan Pulau Pinang


Kemudahan Gimnasium. Dengan tempat ini yang hanya boleh dinaiki menggunakan kaki sahaja, macam mana lah orang boleh pasang gym kat sini, berat woo.


OUtdoor Gym juga ada.


Deretan bekas air yang digunakan untuk mengisi tangki tandas. Pengunjung digalakkan mengangkut air yang diperolehi dari permulaan trek.


Selamat tinggal Bukit Jambul

4 comments:

  1. pergh cayalah... dua tiga bulan.. panjat insyallah slim tuu.. jgn lupa ikut route tengah.. baru mencabar

    ReplyDelete
  2. kena duduk biz lab buat sementara

    ReplyDelete
  3. wah, makin sihat rupanya dia ni... aku pulak yg dok penyigan... x leh jadi mcm ni.

    ReplyDelete